Σουλτάνα Γκέσου: Η αριστούχα 82χρονη που πήρε απολυτήριο Γυμνασίου με 19,6!

n-GIAGIA-large570

Γράφει η Μαρία Άννα Τανάγια
Δημοσιογράφος, δημιουργός του publiSHIT magazine
Αλιεύει η Σίσσυ Βωβού

Στις 23 Μαρτίου, δημοσιεύσαμε είδηση για μια 91 χρονη Γαλλίδα, που πήρε το διδακτορικό της μετά από τρεις 10ετίες. Σήμερα βάζουμε την κυρία Σουλτάνα. Πού πάνε, αυτές οι υπέροχες γιαγιάδες;
Αναμφισβήτητα είναι ένα απ’ τα πρόσωπα των ημερών. Η είδηση πως στα 82 της χρόνια πήρε το απολυτήριο Γυμνασίου και μάλιστα με άριστα ήταν αρκετή για να χτυπά συνεχώς το τηλέφωνό της και να δίνει συνεντεύξεις. Δέχτηκε με χαρά να μιλήσουμε, ένα Σάββατο (νωρίς) το πρωί και να μου πει ιστορίες. Μου ζήτησε πολλές φορές «συγγνώμη αν με κουράζει». Της εξήγησα ότι μπορώ να την ακούω να μου διηγείται τη ζωή της για ώρες. Θα καταλάβεις το λόγο στη συνέχεια:

-Θα ήθελα να μου μιλήσετε για τον τόπο που μεγαλώσατε.

-Γεννήθηκα στη Γαλατινή, κοντά στη Σιάτιστα. Πέρασα όμορφα παιδικά χρόνια μέχρι την ηλικία των 7 ετών. Η μάνα μου και ο μπαμπάς μου ήταν πολύ αγαπημένοι και πολύ εργατικοί. Θυμάμαι τα πολλά εμπορεύματα στο μαγαζί του μπαμπά μου, ήταν ράφτης. Στα 7 μου, έχασα τη μάνα μου. Ήταν μεγάλη απώλεια για εμένα. Στη συνέχεια, ο πατέρας μου παντρεύτηκε ξανά. Έχω 2 αδέρφια βιολογικά και 3 ετεροθαλή. Δεν τα ξεχωρίζω, ήμασταν πάρα πολύ αγαπημένοι.

-Τι θυμάστε απ’ τα χρόνια που πήγατε δημοτικό;

-Στην A΄Δημοτικού είχα δασκάλα τη Μαμάτσιου, συγγενή του γνωστού ευεργέτη της Κοζάνης. Μου άρεσε πολύ το σχολείο, αγαπούσα τους δασκάλους μου όσο τον μπαμπά μου -που του είχα μεγάλη αδυναμία- γιατί κάθε δάσκαλος ήταν για εμένα και μάνα και πατέρας. Μετά, ξεκίνησε ο πόλεμος, έπρεπε να προσέχω τα μικρότερα αδέρφια μου και η οικογένειά μου με πίεζε να μη συνεχίσω στο Γυμνάσιο.

-Τι θυμάστε απ’ την εποχή του πολέμου;

-Ήταν πολύ δύσκολα για όλους μας. Εύχομαι να μην έρθουν ξανά τέτοια χρόνια. Όπως βλέπεις σήμερα τους μετανάστες, έτσι μας έστελναν κι εμάς σ’ εκείνα τα χωριά που είχε αστυνομία. Μόνο φτώχεια και δυστυχία θυμάμαι. Θυμάμαι να πέφτουν βόμβες στα χωράφια κι εμείς να τρέχουμε να κρυφτούμε.

Η υπέροχη συνέχεια εδώ http://tomov.gr/2016/07/25/%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BB%CF%84%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%B3%CE%BA%CE%AD%CF%83%CE%BF%CF%85-%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%87%CE%B1-82%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CF%85/

Σχολιάστε

